Inlogproblemen
Heeft u inlogproblemen voor de livestream op deze website? U kunt ook op kerkdienstgemist.nl inloggen en de dienst volgen. Of download de app:
Er is een probleem ontdekt met (mobile) Safari (op iOS of MacOS). Daar gaat het inloggen op deze website niet goed. Dat is als volgt op te lossen:
- Op iOS: Onder “Instellingen > Safari > Privacy en Beveiliging” de optie “Voorkom cross-sitetracking” UIT zetten.
- Op MacOS: Onder “Instellingen > Privacy > Websitetracking” de optie “Voorkom cross-sitetracking” UIT zetten.
Of dus zoals hierboven aangegeven: inloggen op kerkdienstgemist.nl of de iOS app van kerkdienstgemist gebruiken.
Veel factoren kunnen het afspelen van video’s beïnvloeden, waaronder enkele factoren die te maken hebben met uw computer of apparaat. Als u niet de beste kijkervaring krijgt, kunt u deze eenvoudige oplossingen proberen.
Schakel over naar “Auto” in het kwaliteitsmenu, indien beschikbaar.
Auto modus past zich automatisch aan aan de beste kwaliteit van video voor uw huidige internetverbinding en verwerkingssnelheid. Wij raden u aan deze standaardinstelling te gebruiken om vertragingen bij het bufferen te voorkomen. (Als “Auto” niet beschikbaar is, schakel dan over naar een van de lagere kwaliteitsopties).
Controleer uw bandbreedte
Wij vereisen netwerksnelheden van 500 kbps of hoger om onze laagste afspeelkwaliteit (240p) te kunnen streamen. U kunt een snelheidstest gebruiken om een algemeen idee te krijgen van uw internetsnelheid gedurende de tijd van het probleem. Houd in gedachten dat bandbreedte kan fluctueren, vooral op Wifi netwerken. Een vaste kabelverbinding is stabieler dan een Wifi verbinding. Bekende snelheidstesten zijn speedtest.net en testmy.net.
Schakel browser extensies, plugins, of add ons uit
Programma’s van derden kunnen soms problemen veroorzaken tijdens het afspelen, zoals geblokkeerde videosegmenten. Als u problemen ondervindt, probeer de livestream te openen in een privévenster of incogintovenster in de browser. In Google chrome gebruikt u de toetscombinatie: ctrl + shift + n
Lees hier meer.
Start uw router en modem opnieuw op
Het resetten van uw router of modem kan helpen om uw verbinding te vernieuwen en de afspeelprestaties te verbeteren. Probeer het netsnoer los te koppelen en vervolgens weer aan te sluiten om een harde herstart uit te voeren.
Update uw browser
Browsersoftware wordt voortdurend verbeterd. Zorg ervoor dat u de laatste versie van uw browser gebruikt voor optimale prestaties. De laatste versie van elke browser vindt u hier. De Google Chrome browser geeft over het algemeen de beste prestaties.
Sluit overbodige browsertabbladen of toepassingen
Als u te veel toepassingen open houdt, wordt alles langzamer, ook het afspelen van video’s. Vooral op een mobiel apparaat vergeet u gemakkelijk welke toepassingen actief zijn. Zorg ervoor dat u apps volledig sluit of uitschakelt in plaats van alleen hun vensters te minimaliseren.
Verwijder de cache van uw browser
Hoewel dit misschien eenvoudig klinkt, kan het verversen van uw cache helpen bij veel verschillende problemen, waaronder het afspelen. Lees hier meer.
Heb je vragen?